Vad innebär det att bo på internat?

Varje sjätte deltagare hos oss väljer att bo på skolans internat; vi har plats för cirka 40 personer. Här kan du välja att bo i enkelrum med dusch och toalett på rummet, eller med dusch och toalett i korridoren. Du har tillgång till gemensamt allrum och pentry.

Värt att veta om att bo på internat, Läs policy

– Alla internat-rum är möblerade, men det går bra att också ha egna saker.

– Du äter dina måltider i skolans matsal måndag till fredag (obligatoriskt). Loven, fredag kväll, lördag och söndag får du ordna mat själv. Det finns gott om köksutrymmen och matlagningsmöjligheter.

– På din fritid erbjuder vi aktiviteter – bara för dig och tillsammans med andra deltagare på skolan. Du har alltid tillgång till ateljé, bastu, biljard- och bordtennisrum samt gym.

– På alla rum ska finnas wifi.

Vad kostar det att bo på internatet?

Du som bor på internatet betalar en fast veckokostnad för boende och kost (måndag till fredag). Den totala kostnaden varierar något för höst- och vårtermin.

Enkelrum (med delad dusch och toalett i korridor)
Pris per vecka: 1 100 kronor
Totalt för höstterminen: 19 420 kronor
Totalt för vårterminen: 21 300 kronor

Enkelrum (med egen dusch och toalett på rummet)
Pris per vecka: 1 100 kronor
Totalt för höstterminen: 19 420 kronor
Totalt för vårterminen: 21 300 kronor

Terminer 2023/2024
Hösttermin 2023-08-21 – 2023-12-22
Vårtermin 2024-01-08 – 2023-05-31

Betalning
Du betalar vid fyra tillfällen varje termin. Du får den första fakturan 2–3 veckor efter terminsstart, då beräknad för terminens totalkostnad.

Kontrakt och uppsägning
Du skriver på ett hyreskontrakt innan du flyttar in. I kontraktet framgår bland annat internatets policy. Om du önskar flytta från internatet har du alltid 1 månads uppsägning. Du behöver ha betalat samtliga hyres- och kurskostnader innan du får intyg på genomgången kurs.

Kosten är obligatorisk – anmäl specialkost
För dig som bor på skolans internat är kosten obligatorisk. Frukost och lunch serveras måndag–fredag, kvällsmat serveras måndag–torsdag. Om du önskar vegetarisk kost eller av medicinska skäl önskar specialkost: meddela det på anmälningsblanketten, så löser vi självklart det.

Har du ytterligare frågor om att bo på internat? Kontakta oss gärna, så svarar vi.

VAD KOSTAR DET?

Under ”om skolan”  i menyn och klicka dig vidare på ”kostnader” så hittar du information. OBS! Samtliga hyres- och kurskostnader skall vara reglerade innan intyg på genomgången kurs kan erhållas.